יובל סיון - עלייה באנטישמיות גם בגרמניה

דו"ח מצב האנטישמיות הגרמני: עלייה במקרים ב-2021

5/5 - (1 vote)

כפי שמשרד התפוצות בישראל מפרסם בכל שנה את דו"ח האנטישמיות, כך גם המשרד הפדרלי להגנה על החוקה בגרמניה. הדו"ח פורסם בעת האחרונה, לפני כחודש, ושופך אור על אירועים או מגמות על רקע אנטישמי שהתרחשו בגרמניה בפרק זמן של שנה.

יובל סיון מציין, כי לאחר מלחמת העולם השנייה והשואה ובמיוחד בעשורים האחרונים, מקדישים מאמצים בגרמניה להנציח את זכר הקורבנות: "כאשר בכירים גרמניים מגיעים לישראל לביקורים מקצועיים, חלקם מבקרים גם ביד ושם. חשוב לציין כי בגרמניה ישנם אתרי הנצחה רבים ליהודים שנספו ולא רק יהודים ממוצא גרמני. למשל, האנדרטה הענקית בלב ליבה של ברלין, המוזיאון היהודי בברלין, מחנות הריכוז שהפכו לאתרי זיכרון ועוד".

גם כאן - לרשתות החברתיות תפקיד

יובל סיון מסביר כי נרשמה עלייה בכמות התקריות האנטישמיות בגרמניה ב-2021 בהשוואה ל-2020. בסך הכל נרשמו 3027 תקריות בשנה החולפת לעומת 2351 בשנה שקדמה לה. 122 תקריות היו מצד אסלאמיסטים, עלייה מדאיגה וחדה מאוד לעומת 2020, אז דווחו 'רק' 26 תקריות.

חשוב לומר כי הפשעים שדווחו הם ברובם פרסומים שנחשבים לא חוקיים, כמו הכחשת שואה ודברי שטנה, גם ברשת האינטרנט. עם זאת, קיימות גם תקיפות פיזיות ומילוליות נגד יהודים. כאשר בישראל התחולל מבצע שומר החומות, גם מקרי האנטישמיות בגרמניה עלו. 2021 הייתה השנה שבה החל העולם להתחסן נגד קורונה, וגם סביב המגפה החלו קונספירציות אנטישמיות שטוענות כי היהודים הם האחראים למגפה ומרוויחים ממנה כסף.

יובל סיון מדגיש נתון חשוב בדו"ח – כ-5 מכל 6 מקרים שדווחו ב-2021, יוחסו לרקע אידאולוגי ניאו-נאצי. המשמעות היא כי עשרות ממקרי האלימות בשנה זו, היו על רקע זה.

יובל סיוון - עדכונים אחרונים מהבלוג

יובל סיון - למידה הינה השקעה ולא הוצאה

דעה: למידה הינה השקעה ולא הוצאה

Rate this post למידה הינה מה שמאפשר קפיצת קוונטום לכל עובד ועובדת. למידה נכונה חייבת למפות את יעדי החברה ולראות היכן היא צמודה ליעדים ברמה

נגישות