יובל סיוון - מידע מתוך דוח האנטישמיות 2021

דו"ח משרד התפוצות מלמד: האנטישמיות בעלייה בעולם

5/5 - (1 vote)

משרד התפוצות מפרסם בכל שנה, לקראת יום השואה הבינלאומי שחל ב-27 בינואר, את מה שמכונה "דו"ח האנטישמיות", המציג עד כמה האנטישמיות ברחבי העולם מרימה ראש. "הדו"ח האחרון, שפורסם לפני כחצי שנה, שפך אור על המציאות המורכבת והבעייתית איתה נאלצים להתמודד יהודים ברחבי העולם, כמעט 80 שנה אחרי השואה", מציין יובל סיוון.

ואכן בדו"ח האחרון נרשמה עלייה בגילויי האנטישמיות ברחבי העולם ב-2021. מדובר בשנה שבה מגפת הקורונה עדיין הייתה בשיאה, וכמו כן בישראל התחולל מבצע שומר החומות, מה שייתכן שרק תרם לאווירה הרעילה.

קורונה. גם סביבה התפתח שיח אנטישמי

"אחת הדרכים לבדוק את עוצמת האנטישמיות, מה שלא יכולנו לעשות לפני כ-15-20 שנה, היא דרך הרשתות החברתיות", מציין יובל סיוון. ואכן לדוגמא, במהלך 'שומר החומות' הצליחו אנשי המקצוע לנטר כ-430 פרסומים בעלי אופי אנטישמי ברשתות החברתיות. השיח האלים תאם גם פעולות אנטישמיות במרחב הציבורי שהופנו כנגד יהודים.

גם הקורונה הייתה 'תירוץ' לאנטישמיות

אחת הטענות האנטישמיות שהושמעו במהלך השנתיים הראשונות להתפרצות מגפת הקורונה, הייתה שהיהודים אחראים לה – ואף ניצלו את ההתפשטות המהירה שלה בעולם כדי לגרוף רווחים שיסייעו להם לשלוט טוב יותר בכלכלה העולמית, כולל בממשלות שונות.

עוד נתונים שעולים מן הדוח וליקט יובל סיוון:

  1. רבע מיהודי ארצות הברית היו מטרות לפעולה אנטישמית
  2. מחצית מהתיירים הישראלים שיוצאים לחו"ל מצניעים סממנים יהודיים
  3. מעל 1300 אירועי אנטישמיות דווחו בבריטניה במחצית הראשונה של 2021

יובל סיוון - עדכונים אחרונים מהבלוג

יובל סיון - למידה הינה השקעה ולא הוצאה

דעה: למידה הינה השקעה ולא הוצאה

Rate this post למידה הינה מה שמאפשר קפיצת קוונטום לכל עובד ועובדת. למידה נכונה חייבת למפות את יעדי החברה ולראות היכן היא צמודה ליעדים ברמה

נגישות