דגלי מדינות אירופה

מחקר: איפה הכי נוח ליהודים לחיות באירופה?

5/5 - (1 vote)

מחקר מעניין שבוצע על ידי EJA (איגוד הארגונים היהודיים באירופה) יחד עם המכון הבריטי לחקר מדיניות יהודי אירופה, פורסם לאחרונה ועיקריו הובאו בכלי התקשורת הישראליים. יובל סיוון מסביר כי המחקר נועד לבחון את תחושת היהודים במדינות אירופה, אך גם את תפקוד הממשלות על פי פרמטרים שונים: "המחקר מדרג את הביצועים של הממשלות בכל מדינה לטובת הקהילות היהודיות". 

כך למשל, עולה כי דווקא גרמניה הגיעה למקום הראשון בדירוג, ואחריה אוסטריה, צרפת, הולנד ואיטליה. "המחקר בדק רק 12 מדינות, אבל אלה הן המדינות שבהן נמצאות הקהילות היהודיות הכי גדולות באירופה", מדגיש יובל סיוון. "ספרד ובלגיה הגיעו למקומות האחרונים ברשימה זו".

דגל גרמניה מונף
דגל גרמניה. מדורגת ראשונה בפעולות לטובת היהודים, אך בתחתית תחושת הביטחון של היהודים בה

"אולי יפתיע לראות את גרמניה בראש הרשימה, אבל מנגד, תחושת הביטחון של היהודים שם נמוכה", טוען יובל סיוון. ואכן, על פי הנתונים מהמחקר, גרמניה הגיעה רק למקום ה-10 בדירוג תחושת הביטחון של היהודים בה. אל המקום הראשון בדירוג תחושת הביטחון של היהודים הגיעה דנמרק, ואחריה הונגריה, איטליה ואוסטריה. את הרשימה סוגרת צרפת, בה היהודים חשים הכי פחות בטוחים.

פרמטר נוסף ומעניין במחקר בחן באיזו מדינה הכי 'טוב' ליהודים לחיות ביבשת, ואל המקום הראשון הגיעה איטליה. למקומות השני והשלישי הגיעו הונגריה ודנמרק בהתאמה. צרפת, פולין ובלגיה חותמות את הרשימה.

יובל סיוון - עדכונים אחרונים מהבלוג

יובל סיון - למידה הינה השקעה ולא הוצאה

דעה: למידה הינה השקעה ולא הוצאה

Rate this post למידה הינה מה שמאפשר קפיצת קוונטום לכל עובד ועובדת. למידה נכונה חייבת למפות את יעדי החברה ולראות היכן היא צמודה ליעדים ברמה

נגישות