יובל סיון

יובל סיוון: בכל יום מתים 42 ניצולי שואה, אנחנו במשמורת האחרונה של שימור הזיכרון 

Rate this post

אלפי מילים נכתבו על כך שמדינת ישראל פשוט לא עושה מספיק כדי להיטיב עם ניצולי השואה, ואם לא די בכך הרי שלאחרונה התברר שלשימור השואה נשקפת בעיה, אם נמשיך כך גם בשנים הבאות. מחקר חדש של המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן־גוריון מאשש את התחושות שלנו – רובנו סבורים שאין מספיק פעילות רשמית, ממשלתית או חינוכית, שמטרתה להנציח את זכר השואה. למעשה, למעלה משבעים אחוזים מהישראלים חושבים שהמדינה לא נוקטת בפעולה משמעותית לצורך שימור זיכרון השואה, מה שמעלה ספק לגבי הזיכרון העתידי של הדורות הבאים. 

יובל סיוון, דוקטורנט להיסטוריה כללית מטעם אוניברסיטת תל-אביב, ומורה בכיר להוראת היסטוריה, סבור שיש עוד הרבה מה לעשות, וזה אכן אפשרי בטווח המיידי. לדבריו, בכל יום נפטרים 42 ניצולי שואה, ובכך הולך ופוחת הדור שיכול לספר ממקור ראשון מה שקרה באותה מלחמה איומה. אם לא נדאג להעביר הלאה את חובת שימור זיכרון השואה, הדורות הבאים עלולים לגרום לה להישכח.

חלק ניכר מניצולי השואה חיים באופן שאינו ראוי לגילם ולמצבם, מפאת חוסר כלכלי. אומנם לפני כשנה המשרד לשוויון חברתי אישר סכום נוסף של 2,286,500 ש"ח לצורך פיצויי שילומים נוספים, אך כל התהליך מסורבל, בירוקרטי, וניצולי שואה רבים לא מצליחים לממש את הזכות שלהם ולקבל את הכסף המגיע להם.

 

יובל סיוון - עדכונים אחרונים מהבלוג

יובל סיון - למידה הינה השקעה ולא הוצאה

דעה: למידה הינה השקעה ולא הוצאה

Rate this post למידה הינה מה שמאפשר קפיצת קוונטום לכל עובד ועובדת. למידה נכונה חייבת למפות את יעדי החברה ולראות היכן היא צמודה ליעדים ברמה

נגישות