עזרה לניצולי שואה

יובל סיוון: 4 דרכים מידיות לעזור לניצולי שואה המתגוררים ביישוב שלכם

Rate this post

איך ניתן לעזור לניצולי שואה?

בישראל כיום חיים 165,800 ניצולי שואה, המתגוררים בעיקר בערים גדולות. רובם בני שמונים וחמש ומעלה, וסטטיסטית לא במצב כלכלי ואישי מזהיר. מה ניתן לעשות כדי לעזור להם ולשפר את מצבם?

יובל סיוון, דוקטורנט להיסטוריה ומרצה מבוקש, סבור שאם כולנו ננקוט מספר פעולות יומיומיות קטנות בטווח היכולות שלנו, נוכל לשפר משמעותית את חיי היומיום של ניצולי השואה שחיים בסביבתנו הקרובה:

האם גר ביישוב שלכם ניצול שואה? בקרו אותו מדי פעם. שאלו אותו אם הוא זקוק למשהו. שימו לב שחלק מניצולי השואה לא מצליחים לבטא את הדכדוך ואת חוסר האונים שלהם. חלקם אף מסתיר את מצבם מפאת גאווה וחוסר רצון "ליפול" על מישהו אחר.

הביטו עליהם – האם הם במצב פיזי ונפשי בו הם מצליחים לנהל שיגרת ניקיון וטיפוח? שאלו אותם אם הם רוצים עזרה. בכל מקרה כזה התייעצו גם עם העובדת הסוציאלית שאחראית עליהם, ואם אינכם יודעים מי היא, צלצלו לעירייה. 

הביטו סביבכם – האם הבית שלהם ראוי למגורים? במידה והבית מטונף ומוזנח, עליכם לערב גורמי מקצוע כמו רווחה ועובדים סוציאליים.

שאלו אותם ישירות מה הם צריכים, מבחינת סיוע טכנולוגי.

עשו עבורם דברם קטנים, שעבור אנשים שאינם ניידים מהווים בעיה קשה. למשל, לשלוח מכתב בדואר, להביא משהו מהמכולת, אפילו להחליף להם מצעים במיטה או לעשות להם כביסה.

יובל סיוון מציין שמחלקות הרווחה בעירייה יכולות לצרף אתכם, אם אתם מעוניינים בכך, לניצול שואה שזקוק לעזרה. אתם יכולים לבחור בדרך זו, או להצטרף לעמותה כלשהי. הטיפ הכי חשוב הוא להתאים את העזרה ליכולות שלך מבחינת זמן, כדי שתוכלו להתמיד סיוע שלכם.

יובל סיוון - עדכונים אחרונים מהבלוג

יובל סיון - למידה הינה השקעה ולא הוצאה

דעה: למידה הינה השקעה ולא הוצאה

Rate this post למידה הינה מה שמאפשר קפיצת קוונטום לכל עובד ועובדת. למידה נכונה חייבת למפות את יעדי החברה ולראות היכן היא צמודה ליעדים ברמה

נגישות