יובל סיון

הבינה המלאכותית וזכויות היוצרים עליה מפי יובל סיוון

Rate this post
נדרשתי רבות לאחרונה עם כניסתו של ה CHATGPT לכתוב ולהתייחס למתח שבין פרטיות, זכויות יוצרים וה-AI. השיח הוא מורכב ונע מתבהלה ממש בקרב בעלי תפקידים שונים ועד לנהלים שבמוסדות חינוך ואקדמיה שוקדים בימים אלו על ניסוחם על מנת להתמודד עם התופעה.
ממרום ימיי אני זוכר את ימיי באוניברסיטה, בתואר הראשון, שתבהלה היתה גם כלפי ה"וויקיפדיה" שהגיחה בעברית. המרצים שבו והדגישו ש"אסור להשתמש! חד משמעית!". היום איש לא יקבל שגם וויקיפדיה הינה מקור, מוסמך או לא, אבל מקור שיכול לתת ולהעשיר לכל נושא.
כמו כל דבר – הסוסים יצאו מהאורווה, המפלצת בחדר ועכשיו אנחנו יכולים או להיבהל ממנה, או להתעלם או לנסות ולחיות איתה. בסופו של דבר המגמות כבר מראות שכל כלי ה AI לא יחליפו אותנו ולא את הבינה שלנו אבל כן אנשים שידעו להשתמש בהם יהיו ביתרון גדול על אלו שלו. בכל תחום.
לגבי הפרטיות אותו הדבר. אין פרטיות כבר עשרות שנים, בכל פלטפורמה שרק צצה, כלי ה AI גם מגוייסים כבר לטובת שומרי הסף שלה וטוב שכך.

יובל סיוון - עדכונים אחרונים מהבלוג

יובל סיון - למידה הינה השקעה ולא הוצאה

דעה: למידה הינה השקעה ולא הוצאה

Rate this post למידה הינה מה שמאפשר קפיצת קוונטום לכל עובד ועובדת. למידה נכונה חייבת למפות את יעדי החברה ולראות היכן היא צמודה ליעדים ברמה

נגישות